KİTABIN
ADI
|
Bir
Dakikalık Baba
|
KİTABIN
YAZARI
|
Dr.Spercer
Johnson
|
TÜRKÇE
ÇEVİRİ
|
Meltem
ERKMEN
|
YAYIN
EVİ VE ADRESİ
|
Eplison
Yayıncılık Hiz.San.Ltd.Şti.Osmanlı Sok.Osmanlı İş Merkezi No : 24 / 4 80090
Taksim / İSTANBUL
|
BASIM
TARİHİ
|
Mart
1996
|
KİTABIN
YAYIM MAKSADI
|
Ailelerin,
çocuk yetiştirme tarzına örnek teşkil edecek bir yöntemi yaygın hale
getirmek.
|
KİTABIN ÖZETİ :
İşinde başarılı
bir işadamı ve karısı ailesinden gördükleri sevgi ve disiplin içinde
çocuklarını yetiştirmeye çalışır. Baba çocuklarıyla fazla ilgilenemez, genelde
anne onlarla ilgilenir ve yetiştirmeye çalışır. Bir gün anne vefat eder, baba 5
çocuğu ile yapayalnız kalır. Problemler bu safhadan sonra başlar. Baba ne
yapacağını şaşırır. Çocuklarına nasıl davranacağının ve neyin doğru neyin yanlış
olduğunu, onları nasıl yönlendireceğini bilemez. Çocukları kendi disiplin
yöntemleri ile yönlendirmeye çalışır. Fakat; işler yine de yolunda gitmez.
Çocukları ile yeterince ilgilenemediğinin farkına varır. Ama; iş işten çoktan
geçmiştir. Gün geçtikçe çocukları ile uyumsuzluk ve huzursuzluk başlamıştır.
Onları sürekli kendi yöntemleri ile cezalandırmaktadır.
Baba en sonunda
bir doktora gitmeye karar verir. Doktora, çocuklarını yetiştirmede çektiği
güçlükleri, uyum zorluğunu, onları disipline edememe konusunu ve karısı ölene
kadar onlara yeterince ilgi göstermediğini, bu aşamada neler yapabileceğini
anlatır. Doktor dinledikten sonra sorununu anlar. Doktor kendi geliştirdiği bir
yöntemi teklif eder. Aynı zamanda bu yöntem kendi çocuklarına da uyguladığı bir
yöntemdir.
Baba bu yöntemi
uygulayıp uygulayamayacağı konusunda tereddüt eder. Ancak çocuklarını disiplin
edebilme ve onları daha iyi birer birey olarak yetiştirme konusunda sorumlu
olduğunu, her ne pahasına olursa olsun uygulamaya karar verir. Şu ana başlıklar
altında uygulamaya başlar.
1. BİR DAKİKALIK AZARLAMA :
Çocuklarından
herhangi biri hata yaptığında onu azarlar. Yaptığı işin hatalı olduğunu,
kendisini üzdüğünü söyler. Aradan kısa bir zaman geçtiğinde onu yanına çağırır.
Onu çok sevdiğini söyler ve çocuklarına bütün samimiyetini gösterir. Zamanla
çocuklar yanlış yaptıklarını anlarlar ve bu hatalarından vazgeçer.
2. BİR DAKİKALIK ÖVGÜ :
Baba birinci
aşamada güçlükler çekmiştir. Ama istediği disiplin ortamını da oluşturmuştur.
İkinci aşamada, çocuklarını yaptıkları her olumlu hareketi takip ederek onları
över ve onlara güven aşılar. Zamanla başarılı olur. Bu çocuklar arasında
takdirle karşılanır. Sevgi ve saygıları artar.
3. BİR DAKİKALIK AMAÇ :
Baba çocuklarına
kişilik kazandırmak amacının doğru olup olmadığı konusunda telkinde bulunur.
Aile içinde toplantı yapılır, bu toplantıda amaçlar belirlenir. Neyin doğru,
neyin yanlış ve neyin gerekli, neyin gereksiz olduğu aile ortamında tesbit
edilir.
”Bir dakikalık
baba” 5 çocuğu ile yukarıda ana başlıklarla belirtilen uğraşılardan sonra mutlu
bir aile ortamı kurmuştur. Herşey mükemmel gitmektedir. Çocukların ne
istediğini ve çocuklarının kendisinden ne beklediğini çok iyi tesbit eder.
Kurallar tam oturmuştur. İletişim sağlanmıştır. Bütün bireyler ne yapacaklarını
ve nasıl yapacaklarını çok iyi bilmektedir.
Birgün ”bir
dakikalık baba’nın” uygulamasını duyan genç bir adam çocuklarıyla aynı sorunu
yaşaması sebebiyle ondan bilgi almak ister ve randevu alır. Bir dakikalık baba,
buna çok sevinir ve anlatmaya örneklerle başlar. Başlangıçta genç adama pek
uyumlu gelmemiştir, ancak o da uygulamasında başarılı olur, gün geçtikçe bu
yöntem yaygınlaşır ve başkalarıyla paylaşılır.
Not :
Kitap özetlerindeki fikirler yazarların özel fikirlerini yansıtmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder